Lehtma sadam

Aastatel 1906-1909 kavatses tsaarivalitsus ehitada või korda seada seitse Eesti rannasadamat, sealhulgas Hiiumaal Suursadama ja Orjaku sadama. 1913. a. kinnitati uus kava, mille teine järk puudutas taas Suursadamat. Ilmselt langeb samasse aega ka Lehtma ehituse algus. Valminud sadamasild kujutas endast üle 200 meetri pikkust loode-kagusuunalist puitkonstruktsiooni. See oligi alustatud, kuid ilmselt sõja puhkemise tõttu pooleli jäänud Lehtma esimene sadamasild. Pärast Esimest maailmasõda kaotas sadam oma sõjalise tähtsuse ja seisis kasutuseta.

Järjekordsed ehitustööd algasid 1940. a teisel poolel. Sama aasta augustist pärineb sadama süvendamise ja silla pikendamise projekt. 260 meetri pikkusele olemasolevale kaile kavatseti ehitada juurde 90 meetri pikkune osa, mis suundunuks keskelt täisnurga all edelasse. Laius oli planeeritud vanast osast veidi suurem. Sillale plaaniti rajada ka raudtee varustuse vedamiseks Tahkuna militaarobjektidele. Sõja puhkemise ajaks jõuti parandada vaid vana kai ning veidi ehitada ka uut osa.

Praegused sadamarajatised ehitas kalurikolhoos Hiiu Kalur.